Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra
Duková, Martina ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) a zaměřuje pozornost na jeho specifika a odlišnosti v rodinném fungování. Kapitoly teoretické části vymezují pervazivní vývojové poruchy v historickém kontextu, definují jednotlivé typy poruch autistického spektra s důrazem na konkrétní charakteristiky deficitních oblastí vývoje a pojmenovávají specifické aspekty rodinného života. Velká pozornost je také věnována diagnostice a možnostem pomoci a podpory rodičům autistického dítěte. Těžiště praktické části tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je zachytit a detailně zmapovat důležité momenty z různých oblastí soukromého života tří rodin a porozumět jejich subjektivní zkušenosti rodičovství dítěte s různými typy PAS.
Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem
Sedláčková, Dorota ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem se zabývá problematikou poruch autistického spektra a možnostmi umístění či uplatnění konkrétních lidí s touto diagnózou po ukončení povinné školní docházky. Práci tvoří dvě hlavní části. Jedná se o část teoretickou, která pomocí odborné literatury vysvětluje základní pojmy z oblasti poruch autistického spektra. Dále se věnuje historickému přehledu, možným příčinám vzniku PAS, diagnostickým kritériím a klasifikaci. Zabývá se také systémem školství v České republice a možnostmi osob s PAS v oblasti vzdělávání. V neposlední řadě rozebírá druhy následné péče a možnosti osob s poruchou autistického spektra v oblasti bydlení či pracovního uplatnění. Druhou částí bakalářské práce je část praktická, která se pomocí případových studií snaží názorně demonstrovat a porovnat možnosti jednotlivých lidí s diagnózou autismu po ukončení povinné školní docházky a poukazuje na nevyrovnané podmínky jedné diagnózy, ale rozdílných schopností.
Dítě s poruchou autistického spektra
PĚCHOČOVÁ, Nikol
Bakalářská práce je zaměřena na téma poruchy autistického spektra. Hlavní cíl spočívá v porovnání způsobů výchovy a vzdělávání dětí v předškolním věku v běžné a speciální mateřské školce a popisu přínosů a nedostatků v životě člověka s PAS. První část práce je zaměřena na charakteristiku autismu, vymezení jednotlivých pojmů, klasifikaci, možnosti a prostředky edukace na základě zdrojů odborné literatury. V druhé části praktické se popisují možnosti vzdělávání ve speciální a běžné mateřské školce, kdy se pro kvalitativní výzkum vybraly dva chlapci stejného věku a s diagnózou dětského autismu. Práce je zpracována metodou zúčastněného pozorování. Stala jsem se přímým aktérem ve výchovně vzdělávacím procesu. Poznatky výzkumu jsou založeny na reakcích, činnostech, přístupech jednotlivých klientů a dalších účastníků celého procesu v domácím a školském zařízení. Jsou zde přiblíženy konkrétní metody, se kterými se v daných zařízeních pracovalo a jejich vlivy na pozorované klienty. Pravidelným docházením na zvolená místa jsem hodnotila, zda se zvolené techniky osvědčují v jejich všestranném rozvoji a porovnávala vzájemnou spolupráci rodiny se školským zařízením. Vznikl bohatý popis dvou pozorovaných klientů a jejich individuálních projevů na základě utříděných dat. Na závěr se v diskuzi zabývám výsledky celého výzkumu, přínosy i možnými nedostatky, které se v životě klientů odehrávají a vlastním náhledem na danou situaci.
Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvoje u dětí s poruchou autistického spektra
KYSILKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností dětí s poruchou autistického spektra v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní informace o jednotlivých druzích poruch autistického spektra, předkládá nejpodstatnější informace vztahující se k sociálním dovednostem dětí s autismem a podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na skupinové nácviky sociálních dovedností. Pomocí kvalitativního výzkumného přístupu jsou zkoumány možnosti kompenzace deficitů v oblasti sociálního chování a komunikace u dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem praktické části bakalářské práce bylo přiblížit specifika rozvoje sociálních dovedností pomocí skupinových nácviků a předat zkušenosti rodičů dětí, které na tyto nácviky docházely.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.